به نام خدا

رييس سازمان آموزش و پرورش استان يزد از عملياتي نشدن شعارهاي توسعه‌اي در آموزش و پرورش انتقاد كرد.

به گزارش ايسنا   احمد شهسواري در شوراي توسعه و برنامه ريزي استان گفت: بسياري از فرزندان مديران استان در مدارس خاص تحصيل مي‌كنند و مديران از مشكلات آموشي و پرورش تا حدي بي خبرند.

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش مظلوم است ، تصريح كرد: در سال جاري حداقل تخلف در دريافت وجه از والدين هنگام ثبت نام را شاهد بوديم ولي حالا با سرانه 2 تا 3 هزار تومان براي هر دانش آموز چه بايدكرد؟

شهسواري ادامه داد: 93 درصد اعتبارات آموزش و پرورش حقوق و مزايا و تنها 7 درصد اعتبارات ساير فصول است در حاليكه ساير كشورها اعتبارات اين بخش 30 تا 40 درصد است.

رييس سازمان آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: 354 مدرسه فاقد توالت، 315 مدرسه فاقد دستشويي، 75 درصد فاقد شوفاژ ،40 درصد از مدارس غيراستاندارد، 15 درصد تخريبي، 80 تا 90 دبيرستان فاقد كارگاه IT و نسبت كامپيوتر به دانش آموز دبيرستاني يك به 39 است.

وي با سوق دادن همه به ديدگاه واقع گرايانه در آموزش و پرورش ، اظهار داشت: امكانات آموزشي استان بسيار ضعيف است و به آموزش و پرورش از زاويه بودجه جاري نگاه مي‌شود واز بهره وري پايين سخن مي‌آيد آيا تعطيل يك يا چند مدرسه با نگاه عدالت محور نظام هم خواني دارد

شهسواري گفت: در سال تحصيلي جديد 208 هزار دانش آموز در 2 هزار و 390 مدرسه به 9 هزار و 700 كلاس درس مي‌روند ، كه از اين ميزان 63/15 درصد دانش آموزان و 34 درصد مدارس به روستاييان اختصاص دارد و 8 هزار دانش آموز در 91 مدرسه شبانه روزي تحصيل مي‌كنند.

وي با بيان اينكه از سال 77 خدمتگزار در آموزش و پرورش استخدام نشده است ، افزود : امروز بحث فرهنگ پاك در مدراس مطرح است ولي با كمبود 549 مستخدم روبرو هستيم.

استاندار يزد در اين جلسه در پاسخ به اظهارات شهسواري گفت: بايد هر اظهار نظر بطور نسبي و در مقايسه با ساير استان‌ها باشد.

كلانتري با اشاره به كسب رتبه اول كنكور سراسري در 12 سال گذشته ، اظهار داشت: نمونه شدن آموزش و پرورش مرهون تلاش مردم ، معملين و توجه ويژه استان به آموزش و پرورش است و لي سرانه آموزش و پرورش استان در كشور اول است.

وي با بيان مشكلات آموزش و پرورش ساختاري است ، تصريح كرد: بطور طبيعي در وزارتخانه‌اي با 18 ميليون مشتري و 5/1 ميليون پرسنل اين مشكلات وجود دارد.

استاندار ادامه داد: مدارس هوشمند تنها در استان تهران و يزد راه اندازي شده و يزد در رسيدگي به آموزش و پرورش از بهترين شهر‌هاي كشور است.

كلانتري تاكيد كرد: اگر براي افزايش بهره وري چند مدرسه پراكنده تعطيل و دانش آموزان آن با اتوبوس يا ميني بوس به ساير مدارس برده شوند مشكلي وجود نخواهد داشت

اخبار مرتبط

آموزش و پرورش تبلیغاتی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا